Annonce

Adobe udvikler annoncesystem for virtual reality

Adobe virtual reality annoncesystem

Adobe virtual reality annoncesystem.

Adobe præsenterede et nyt projekt på den netop overstået Mobile World Congress i Barcelona, som omhandlede annoncering i virtual reality. I øjeblikket er der kun tale om en prototype fra Adobe´s udviklingsafdeling, som indebærer 2D-videoer fra et biograf-view.

Med et Adobe virtual reality annoncesystem fungerer reklamerne i øjeblikket på denne måde; Hvis du ser en video igennem en virtuel biograf, ligesom når man ser film på Netflix i virtual reality, vil systemet afbryde visningen af filmen,
ligesom med traditionelle TV-reklamer. Systemet kan også vise information i hver side eller ovenover skærmen, f.eks. information om produktet, adgang til rabatkuponer, eller endda muligheden for at tweete inde i den virtuelle verden.

Det skriver Variety

Adobe virtual reality annoncesystem

 

Adobe Primetime Director of Product Management Campbell Foster sagde i et interview med Variety; “Med 360° er det ikke altid til at vide hvordan indhold vil se ud, med mindre der er tale om et spil. Virtual reality egner sig bedre til underholdning end augmented reality.

Annonce

 

Adobe virtual reality annoncesystem

Muligt at “flytte” brugeren væk fra biografen

Da produktet kun er på et tidligt stadie, er det primære fokus på biograf-viewet og er optimeret til brug på mobile VR-platforme. Campbell Foster sagde også at VR-reklamer muligvis også kunne drage fordel af Analytics og Consumer Targeting. Begge er allerede en del af Adobe´s traditionelle annonce-systemer. Det er analyse- og segmenterings-værktøjer, som gør det muligt at vise indhold baseret på seeren. F. eks. hvis systemet registrerer at seeren er under 18 år, så vil en alkohol-reklame ikke blive vist.

Han antydede også at man når annonce-formatet engang var færdigudviklet, i den virtuelle verden kunne “flytte” brugeren væk fra biografen og hen til et sted, som er relevant i forhold til reklamen, og når reklamen var slut,
“flytte” brugeren tilbage til biografen.

Det er endnu uklart hvornår at Adobe virtual reality annoncesystem kommer på markedet. Vi holder øje med Adobe og holder Jer opdateret.