AirAsia lancerer VR kampagne for at fejre ASEAN´s 50 års jubilæum

Af |2017-06-14T13:05:33+00:0030. maj 2017, 03:46|360 grader, Virtual reality (VR)|

ASEAN er forkortelsen for Association of Southeast Asian Nations, en organisation af 10 Sydøstasiatiske lande, som arbejder for at skabe økonomisk vækst i regionen. I 2017 har organisationen 50 års jubilæum, og i den forbindelse lavpris-selskabet AirAsia lancerer en ny kampagne, hvor de anvender virtual reality. AirAsias VR kampagne skal gøre opmærksom på attraktionerne i hvert land.

AirAsias VR kampagne inkluderer hundredevis af 360 graders film.

AirAsias VR kampagne bliver rullet ud på de sociale medier, og viser 360 graders scener fra alle byer og attraktioner i hvert land. Kampagnen inkluderer optagelse af flere hundrede 360 graders film, optaget fra luften. Filmene er optaget med alt ligefra helikoptere, droner, luft-balloner og paragladere, til scener som er optaget under vandet.
Hver 360 graders film består typisk af 20 forskellige klips, som fremhæver attraktioner fra regionen.

VR-produktionsselskabet TaKanto Virtual Reality står bag optagelserne af de mange 360 graders film. Optagelserne startede allerede tilbage i November 2016, og for at producere AirAsias VR kampagne har de bl.a. tilbagelagt flere end
60 ture rundt i regionen med AirAsias fly.

Se nogle eksempler herunder.

Se bjergene i Laos fra luftballon.

Bemærk; Safari-browseren understøtter ikke 360 graders video. Hvis du læser denne artikel i en browser på din smartphone eller tablet, vil du ikke kunne afspille videoen. Du kan se den ved at hente YouTube-appen ned på din enhed og klikke her.

 

Se de flotte sandstrande på Filipinerne

Bemærk; Safari-browseren understøtter ikke 360 graders video. Hvis du læser denne artikel i en browser på din smartphone eller tablet, vil du ikke kunne afspille videoen. Du kan se den ved at hente YouTube-appen ned på din enhed og klikke her.

 

Kom ud og svøm med skildpadder i Indonesien

Bemærk; Safari-browseren understøtter ikke 360 graders video. Hvis du læser denne artikel i en browser på din smartphone eller tablet, vil du ikke kunne afspille videoen. Du kan se den ved at hente YouTube-appen ned på din enhed og klikke her.

Du kan se flere 360 graders videoer fra AirAsias VR kampagne på deres YouTube-kanal, som du finder her.

 

Ariel Talbi, Adm. direktør hos TaKanto Virtual Reality siger bl.a. om projektet, “Vi føler os meget beærede og priviligerede over, at blive valgt til sådan en stor opgave for et top brand som AirAsia. De mange 360 graders optagelser var en helt speciel oplevelse for os, og vi håber at det endelige resultat viser hvor smuk den Sydøstasiatiske region er. Den seneste udvikling indenfor virtual reality gør det til et fremragende markedsføringsværktøj for mange brands, som ønsker at kunne tilbyde mere indlevende oplevelser til deres kunder. Rejsebranchen er begyndt at tage mediet til sig, og med AirAsias VR kampagne viser de at de går forrest.”

Du kan også følge os på Twitter og Facebook, og få de seneste nyheder direkte i dit newsfeed.