Annonce

Makeup-producenter anvender augmented reality til at øge salget

Makeup-producenter anvender augmented reality

Makeup-producenter anvender augmented reality

Tænd kameraet på din telefon eller på butikkens makeup-tablet. Vælg imellem forskellige slags læbestift, øjenskygge eller andet makeup. Modiface-appen viser på skærmen i real-tid, hvordan du ser ud med det på.

En ny app på markedet gør det nemmere at købe den rigtige makeup ved hjælp af augmented reality.
Modiface anvender teknologien til at lave en virtuel makeover. Brugeren får mulighed for at simulere den effekt, som de forskellige makeup-paletter og styles giver, helt uden at tage makeuppen på.

Det skriver fortune.com

Makeup-producenter anvender augmented reality

Det er forholdsvis nyt at makeup-producenter anvender augmented reality. Teknologien anvender billed-behandling og foto-manipulation til at genkende brugerens ansigt og teste makeup-produkter. ModiFace´s teknologi er udviklet specielt for skønheds-brands, og de samarbejder med flere end 70 partnere, inklusiv brands som Sephora, L´Oreal, Avon og Urban Decay. Partnerne betaler for at integrere teknologien i deres egne brandede apps, som slutbrugerne anvender til at “prøve” makeuppen med inden de går ned i butikken og køber det, eller med virtuelle makeup-spejl i butikkerne.

Annonce

 

Se i videoen nedenfor hvordan det fungerer.

 

I de butikker, som anvender ModiFace´s virtuelle makeup-spejl, er salget steget med 31%, fordi kunderne er mere bevidste om, at de er tilfredse med det de køber. Det er derfor at makeup brands gladeligt betaler ml. 2 – 4 mio. kr. for at integrere ModiFace´s augmented reality teknologi i deres egne apps.

Startede med mund-aflæsning

“Jeg studerede på Stanford, og arbejdede med mund-aflæsning fra afstand for forsvars-industrien.” siger ModiFace founder og CEO Parham Aarabi. Han havde udviklet en teknologi, som kunne registrere hvordan en persons ansigt bevægede sig. Men det var først da han blev kontaktet af Allergan, at behovet hos forbrugerne gik op for ham.

Allergan laver Botulinum toxi, eller Botox, som det kaldes. Et protein som kan sprøjtes i ansigtet for at glatte huden ud, og forebygge rynger. Allergan bad Aarabi om at udvikle en version af hans software, som kunne simulere effekten af Botox på en kundes ansigt. Det virkede, og det gav ham ideen til at udvikle Modiface.

ModiFace-appen kan downloades i App Store og Google Play.