Annonce

Nike anvender augmented reality-teknologi til at sælge sko

Nike anvender augmented reality

Nike anvender augmented reality som nogle af de første til at sælge sko.
Augmented(AR)- og virtual reality(VR) bliver langsomt en integreret del af indkøbsoplevelsen rundt om i verden. Bl.a. Nike har taget AR-teknologien til sig, og anvender den i en Nike Store i Paris,
hvor kunder kan se en sko i forskellige farver og mønstre.

Det skriver UploadVR.com

Det er det franske firma Smartpixels, der har specialiseret sig i AR-retail programmer,
som har udviklet løsningen for Nike.

 

Det fungerer ved at kunden starter med at vælge en af de 3 sko-modeller,
som Nike har gjort tilgængelig til dette projekt, hvorefter en hvid udgave af den valgte model, placeres i sko-standeren.
Ved hjælp af en tablet, vælger man hvilke farver og mønstre, som man ønsker at se skoen designet med, hvorefter et hologram af det ønskede design projiceres ned på den hvide sko.

Annonce