Annonce

Europas første virtual reality butik er åbnet i Stockholm

virtual reality butik

Virtual reality butik åbner i Stockholm. I forbindelse med genåbningen af en Adidas flagskibsbutik i Stockholm i December måned, tog Adidas et stort skridt, ved at åbne den første virtual reality-butik i Europa.

Det skriver BusinessInsider

Den virtuelle butiksoplevelse er blevet til, ved hjælp af et 360 graders kamera,
som bevæger sig rundt i butikken, hvor man følger butikkens personale, og samtidig har mulighed for at klikke på nogle af produkterne, og lægge produktet i en indkøbskurv.
Selvom den interaktive oplevelse er begrænset, så viser det i hvilken retning detailmarkedet bevæger sig.
Da virtual reality bliver mere udbredt blandt den brede befolkning, vil man se flere af disse tiltag fra andre brands, som ønsker at være synlig der hvor kunderne er.

Besøg butikken her: www.360conceptstore.com

“Introduktionen af denne 360° Concept Store er helt på linie med vores ambition om at gå forrest, når det handler om den digitale shopping-oplevelse, som vi opnår ved at tilføje interaktive dimensioner til virtual reality-oplevelsen.
Som de fleste ved, så er virtual reality stadig til en vis grad en passiv oplevelse,
men med de interaktive elementer får vi aktiveret brugeren, og vi håber på denne måde helt,
at kunne fjerne det der adskiller den digitale butiksoplevelse fra den fysiske”.
Udtaler Johan Mårfelt, Retail Marketing Activations Manager for Adidas.