Annonce

Nyt VR-spil fra Heineken del af stor global kampagne

vr-spil fra heineken

Flere større brands har taget VR-teknologien til sig. Vi har tidligere skrevet om Nissan, som har anvendt VR til en reklame i samarbejde med Lucas Film. Nu er bryggerigiganten Heineken på banen med et
VR-spil, som skal promovere bryggeriets internationale æblecider brand Strongbow. Det nye VR-spil fra Heineken er udviklet til HTC Vive. Det skriver de i en pressemeddelelse.

VR-spil fra Heineken skal bringe brugerne tættere på naturen

Det nye VR-spil fra Heineken er udviklet i samarbejde med Cloudfactory og UNIT9. Det er bygget op omkring bryggeriets globale kampagne `Nature Remix´, som Heineken lancerede for æblecider brandet Strongbow tilbage i Maj måned. Formålet med spillet er at bringe brugerne tættere på naturen.

I spillet som starter inde i en storby, skal brugerne ved hjælp af de to controllere omdanne “cement-junglen”, som de kalder det, til et stort naturparadis. Ved at kaste æbler efter vejskilte og bygninger, omdannes de til store træer og buske, imens asfalten bliver til græs.

vr-spil fra heineken

 

“VR er stadig forholdsvis nyt for brands, og giver en masse nye muligheder. Det er en teknologi som vil udvikle sig til mere end bare spil. ” siger Olivier Teepe, stifter og kreativ direktør hos Cloudfactory. “En spændende detalje ved den nye teknologi er, at du selv ejer alle medier i den virtuelle verden, og det er spændende at arbejde med.”

Annonce

Henry Cowling, Kreativ Direktør hos UNIT9 tilføjer: “En af fordelene ved VR-teknologien er, at den kan introducere brugerne for forskellige krops-stillinger og derfor får en helt anderledes effekt, når man kigger på den digitale oplevelse. Det er en helt ny form for kreativt sprog” siger han.

“VR udvikler sig, og bliver mere fysisk, samtidig med at de forskellige VR-oplevelser bliver mere indlevende. Ingen andre medier er fysisk på samme måde.” Slutter han.

Det nye VR-spil fra Heineken bliver lanceret på flere markeder, både som et professionelt salgs og sampling værktøj, og en forbrugerversion til Google Cardboard. Spillet er oprindeligt udviklet til at virke med HTC Vive´s VR headset, men vil også komme som en cardboard version på et tidspunkt.

 

Du kan se den officielle trailer for spillet herunder:

 

Hold dig opdateret på de seneste nyheder om nye VR kampagner på VRNEWS.DK

Du kan også følge os på TwitterFacebook og LinkedIn, og få de seneste nyheder direkte i dit newsfeed.