Platformen hjælper udviklere med at tjene penge på indhold ved hjælp af “nonintrusive” annoncer. Nu har de sikret $2.1 millioner i investeringer.
Af Rasmus Wærling Riiser
Den London-baserede VR/AR-startup, Admix, er blandt de første på markedet med en annonceringsplatform designet til VR- og AR-oplevelser.
I løbet af virksomhedens korte levetid har de både samarbejdet med National Geographic og formet et partnerskab med Oath:, Verizon’s paraplyselskab for digitale contentselskaber såsom Tumblr, HuffPost og Yahoo.
Den seneste milepæl i virksomhedens historie kom tidligere på måneden, hvor de kunne sikre $2.1 millioner i en investeringsrunde.
Sådan tjener Admix penge på annoncer i VR og AR
Idéen bag Admix’ annonceringsplatform er såkaldte “nonintrusive” annoncer. I stedet for annoncer, der direkte afbryder oplevelsen, benytter Admix sig af diskrete annonceplaceringer såsom billboards, der ellers bare ville vise en eller anden form for stock-grafik. Med Admix’ platform kan man udfylde den slags spalteplads med indtægtsgenerende indhold.
Annoncerne kan dog også være i form af produkter, der placeres i scener (a la traditionel product placement) som i dette eksempel med to forskellige Pepsi-annoncer:
Ifølge Admix er der 150+ VR- og AR-udviklere, der har gjort brug af platformens beta-version, der blev udgivet tidligere på året. Admix’ Unity-plugin understøtter lige nu bannerannoncer og video, og de arbejder på at implementere 3D-support (som i Pepsi-eksemplet tidligere).
Desuden er et plugin til Unreal på vej.
Følg VRNEWS.DK på Facebook, Instagram og Twitter og bliv opdateret med de seneste VR- og AR-nyheder fra ind- og udland. Du kan også tilmelde dig vores ugentlige nyhedsbrev i bunden af siden.