Dallas Cowboys aktiverer fans med imponerende AR-selfiestation

Af |2019-09-20T13:24:08+00:0020. september 2019, 13:24|Augmented reality (AR), Software, Udland|

Det amerikanske footballhold Dallas Cowboys har opsat en populær AR-selfiestation på deres hjemmestadion i Texas. AR-stationen er en del af stadionets nye brand som “5G-enabled”.

Hvis du ikke allerede har set videoen af Cowboys-fans, der nu let kan tage en selfie med deres yndlingsspillere, så se selfiestationen i aktion her:

Konceptet har fået navnet “Pose with the Pros”. Gæsterne kan vælge at posere med en lang række af stjernespillere på Dallas Cowboys, blandt andre wide receiverne Amari Cooper og Randall Cobb, running back Ezekiel Elliott, center Travis Frederick, quarterback Dak Prescott, højre guard Zack Martin, og linebackerne Jaylon Smith og Leighton Vander Esch.

Når man har valgt hvilke fem spillere, man gerne vil posere med, træder de ind og poserer, som om de havde ventet udenfor billedet hele tiden.

Ligaens første “5G-enabled” stadion

AR-selfiestationen er en del af en rebrandingen af AT&T Stadium i Arlington, Texas. Nu skal stadionet være ligaens første “5G-enabled” stadion, så der er selvfølgelig også 5G-dækning på dele af stadionområdet.

Foto: AT&T.
Her ses Dallas Cowboys’ quarterback, Dak Prescott, som én af de cirka 11 meter høje AR-figurer. Foto: AT&T.

Andre AR-oplevelser på stadion inkluderer flere af spillerne i 11 meter høje AR-figurer og live AR-kampdata. Det er alt sammen noget, der kun kan ses med de Samsung Galaxy S10 5G-smartphones, der findes rundt omkring på stadion.

LÆS OGSÅ: MWC 2019: 5G-hype peger på cloudbaseret VR og AR

Mo Katibeh, der er marketingchef i AT&T Business, fortæller i en pressemeddelelse:

“Vi kombinerer den fysiske og digitale verden for at skabe oplevelser i verdensklasse for fans, og sport giver en perfekt eksempel på, hvordan vores ‘business-first’ 5G-strategi vil skabe værdi for forbrugere. Vi viser vejen for, hvordan immersive fanoplevelser kan skabes på steder over hele landet i takt med, at vores 5G-netværk vokser.”

Mo Katibeh, Chief Marketing Officer, AT&T Business, i en pressemeddelelse. Oversat fra engelsk.

AR-selfiestationen var for første gang i aktion forrige weekend, da NFL skød sæson nummer 100 igang. For nogle uger siden skrev vi desuden om, at NFL markerer den historiske sæson med en AR-kampagne på Snapchat.


Husk, at du kan deltage i debatten under artiklen. Det kan du også på Facebook og LinkedIn, hvor vi holder dig opdateret med de seneste VR- og AR-nyheder fra ind- og udland. Du kan også tilmelde dig vores ugentlige nyhedsbrev i bunden af siden.