Danske Spils Eurojackpot klar med AR på mobilen og via Snapchat

Af |2019-03-13T17:21:46+00:0029. januar 2019, 17:42|Augmented reality (AR), Indland, Mixed reality (MR), Software|

Fra og med i dag kan man udleve sine lotto-drømme med to AR-oplevelser fra Danske Spils Eurojackpot. Tiltaget skal styrke relationen til de unge forbrugere.

Af Rasmus Wærling Riiser

I december 2018 kunne vi fortælle, at mobil AR har nået en milliard brugere på verdensplan. Det danske marked har haltet lidt efter, men nu melder Danske Spil sig ind i kampen. Fra tirsdag den 29. januar kan man opleve to forskellige ‘drømmeportaler’ – AR-oplevelser, der illustrerer hvad man kan bruge en Eurojackpot-gevinst på.

Rikke Grønborg Crown, Head of Branding & Campaigns i Danske Lotteri Spil, forventer, at det kun er begyndelsen på brug af AR hos Danske Spil. Hun fortæller:

“Mange danskere kan ikke forholde sig til, hvad 63 millioner eller hundredvis af millioner betyder for dem. Med AR konkretiserer vi, hvad der bliver muligt, når man vinder så mange millioner. Ved at anvende AR og Snapchat skaber vi en ny kontaktflade med en del af vores målgruppe.”

Rikke Grønborg Crown, Head of Branding & Campaigns i Danske Lotteri Spil i en pressemeddelelse.
Fotos: Danske Lotteri Spil.
Prøv de to drømmeportaler her. Scan ved hjælp af Snapchat-appen. Fotos: Danske Lotteri Spil.

De to drømmeportaler er online fra i dag, og på torsdag den 31. januar er den fysiske portal i Frederiksbergcenteret:

Foto: Danske Lotteri Spil.
Den fysiske portal. Foto: Danske Lotteri Spil.

Kommunikationsbureauet Essencius A/S, der har produceret AR-oplevelserne, fortæller:

“Augmented Reality vækster markant og det kommer til at fortsætte de kommende år. Vi er ude over problemer med teknologisk barrierer og vi er inde i en tid, hvor forbrugernes forventninger til oplevelser med, via og omkring deres brands stiger. Flere analyser viser, at forbrugerne synes, at detailhandlen halter bagud med at bruge de teknologiske muligheder, som forbruger ved findes. En flot men ’flad’ etiket eller outdoor gør ikke tricket længere. De brandansvarlige skal reagere og tilpasse kommunikationsmikset til forbrugernes forventninger.”

Christina S Lambach, der er partner i kommunikationsbureauet Essencius A/S.

Følg VRNEWS.DK på Facebook, hvor du både kan deltage i debatten og blive opdateret med de seneste VR- og AR-nyheder fra ind- og udland. Du kan også tilmelde dig vores ugentlige nyhedsbrev i bunden af siden.