HP Reverb stadig ‘udsolgt’: imens rapporterer de første brugere om displayproblemer

Af |2019-06-17T12:01:00+00:0017. juni 2019, 11:43|CopenX, Hardware, Virtual reality (VR), Windows Mixed Reality (WMR)|

HP Reverb står stadig som ‘udsolgt’ siden kort efter lanceringen den 6. maj, og nu fortæller de første brugere om displayproblemer. Headsettet forventes dog på lager igen i juli, fortæller HP til RoadtoVR.com.

HP Reverb, det seneste VR-headset fra den amerikanske computergigant, har haft en problematisk fødsel.

Da HP præsenterede headsettet tidligere på året var det ellers til stor begejstring for VR-branchen. Begejstrede anmeldere fra blandt andre Engadget, PCWorld og Gizmodo roste headsettets skarpe display – og med den medfølgende rygsæk-PC har HP skabt et enterprise-VR-koncept med både mobilitet og høj performance.

LÆS OGSÅ: CopenX 2019: Hands-on med HP Reverb

Da vi prøvede en demo af headsettet på CopenX 2019 kunne HP fortælle, at store virksomheder som Nike og McLaren bruger både Reverb og computerrygsækken i designprocessen.

Foto: HP.
En bruger med HP Reverb og computerrygsækken. Foto: HP.

Forventes på lager igen i juli

Siden er HP tilsyneladende løbet ind i problemer med lanceringen af headsettet.

Hele balladen startede den 6. maj, hvor HP satte headsettet til salg globalt. Dog så det ud til at være forsinket, og har siden stået som ‘udsolgt’ hos de fleste af forhandlerne og som ‘ikke på lager’ i HP’s egen webshop. Den 6. maj fortalte en talsmand fra HP, at de ventede på en ny dato for lanceringen – og siden har der været stille fra HP.

Indtil forleden, hvor HP fortalte til RoadtoVR.com, at der var headsets på lager, som meget hurtigt blev udsolgt og sendt ud til kunderne. Siden har HP arbejdet på at genopbygge lagerbeholdningen – og forventer altså at kunne gentage salget i juli måned.

Foto: VRNEWS.DK.
Den HP Reverb-model, vi fik lov at prøve i sidste måned. Foto: VRNEWS.DK.

De første brugere oplever displayproblemer

Imens har nogle af de første brugere angiveligt oplevet problemer med VR-headsettet – for eksempel at displayet flimrer eller går i sort. På subredditten r/WindowsMR diskuterer en håndfuld brugere problemerne og hvad, de kan skyldes.

Det skal siges, at vi ikke oplevede nogle af de issues, da vi prøvede headsettet den 7. maj – så det er slet ikke sikkert, at HP er skyld i de problemer, som nogle af brugerne oplever. Alligevel er det mistænksomt, at HP tilbageholder headsettet mens brugerne oplever displayproblemer. Derfor bliver det rigtig spændende at se, hvordan Reverb-headsettene bliver modtaget, når de forhåbentlig sættes til salg igen i næste måned.


Husk, at du kan deltage i debatten under artiklen. Det kan du også på Facebook og LinkedIn, hvor vi holder dig opdateret med de seneste VR- og AR-nyheder fra ind- og udland. Du kan også tilmelde dig vores ugentlige nyhedsbrev i bunden af siden.

Leave A Comment