NFL markerer sæson nummer 100 med AR-kampagne på Snapchat

Af |2019-08-30T10:53:59+00:0030. august 2019, 10:53|Augmented reality (AR), Udland|

I næste uge kan NFL-fans se historiske highlights i Snapchat bare ved at scanne NFL100-logoet. Det sker i forbindelse med starten på ligaens sæson nummer 100.

På torsdag den 5. september tager NFL hul på sæson nummer 100. I den anledning har ligaen, i samarbejde med Snapchat, skabt en AR-oplevelse, der lader fans gå på opdagelse i historiske highlights.

Sæsonens første kamp er mellem rivalerne Chicago Bears og Green Bay Packers. Som en optakt til kampen kan fans scanne NFL100-logoet og se historiske highlights fra rivalernes tidligere opgør.

Foto: Snap Inc.
Når NFL-logoet scannes, åbnes der op for eksklusivt videoindhold. Foto: Snap Inc.

Som noget særligt vil fans i Chicago-området, hvor kampen spilles på torsdag, få adgang til AR-oplevelsen direkte i appen. Andre fans kan dog også få lov at være med ved at scanne den tilknyttede Snapkode.

Markedsføring, der bærer frugt

Det er ikke første gang, NFL samarbejder med Snapchat. Blake Stuchin, der er ligaens VP of Digital Media Business Development fortæller til Engadget:

“Der er en masse engagement på Snapchat. For eksempel lavede vi forud for Super Bowl LIII en sticker-pack for de to hold en uge før kampen, med begrænset promovering bag, og indholdet blev set mere end 303 millioner gange i Snapchat.”

Blake Stuchin, Vice President of Digital Media Business Development, NFL, til Engadget. Oversat fra engelsk.

Vi kommer altså sikkert til at se flere AR-kampagner som den, NFL søsætter i næste uge. Udover det nye AR-filter vil NFL også fortsætte deres ugentlige highlight-serie på Snapchat. Serien havde ifølge Stuchin 2 millioner seere hver uge sidste sæson.

NFL er da heller ikke de første i sportsbranchen til at markedsføre sig gennem Snapchat. Tidligere har for eksempel NBA, Adidas og Nike lavet lignende tiltag.

Herhjemme har for eksempel Danske Spils Eurojackpot også haft sin egen AR-kampagne på Snapchat.

Mens VR halter lidt efter har mobil AR for længst rundet 1 milliard brugere. Det er ikke så overraskende, når de færreste af os går rundt med et VR-headset på, men næsten alle går rundt med en smartphone i lommen. I de kommende år vil det fortsat være spændende at følge med i udviklingen, hvor flere og flere virksomheder i ind- og udland vil forsøge at bygge stærke relationer til deres kunder gennem AR.


Husk, at du kan deltage i debatten under artiklen. Det kan du også på Facebook og LinkedIn, hvor vi holder dig opdateret med de seneste VR- og AR-nyheder fra ind- og udland. Du kan også tilmelde dig vores ugentlige nyhedsbrev i bunden af siden.

Leave A Comment