Danske Realfiction som udvikler mixed reality standere i forskellige størrelser og former, har netop afsluttet en to ugers test på et nyt koncept målrettet storcentre, hvor børnefamilierne på Fisketorvet blev sendt på skattejagt med mixed reality, og resultaterne ser “lovende ud”, lyder det fra selskabet.
Børnefamilier på Fisketorvet sendt på skattejagt med mixed reality
Det danske tech-firma Realfiction, som udvikler mixed reality standere har i februar og marts i år, testet et helt nyt koncept på Fisketorvet i København, hvor børnefamilierne blev sendt på skattejagt med mixed reality.
Det nye koncept er skabt til både storcentre og butikker, som bl.a. ønsker at tiltrække nye kunder og få flere medlemmer til deres kundeklubber.
Testen var bygget op omkring en lille animeret karakter kaldet “Pepper”, som børnene kunne møde i form af et hologram i de standere, som var sat op forskellige steder i centret. Opgaven for børnene bestod så i, at lokalisere standerne,
og indsamle de ledetråde, som de fik af “Pepper”. Deltagerne kunne vinde biografbilletter for hele familien.
Realfiction har optaget en video fra Fisketorvet, som viser de to typer standere, samt den animerede karakter “Pepper”, som hjalp børnene med at få de nødvendige ledetråde.
Testen som kørte på Fisketorvet i København i uge 9 og 10 bestod af en Dreamoc XXL3-stander som en central hub,
og herudover var der fordelt et antal af den lidt mindre stander Dreamoc HD3 rundt om i centret.
Realfiction har i løbet af testperioden indsamlet forskelligt anonymiseret data, for efterfølgende at kunne evaluere på testen. Og ifølge Realfiction ser resultaterne fra testen lovende ud, dog uden at gå i detaljer med testresultatet.
Vil du læse mere om VR, AR og MR, så husk at følg os på Twitter, Facebook og LinkedIn, og få de seneste nyheder direkte i dit newsfeed.
Gå tilbage til oversigten og se flere nyheder